معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه در کشور، حوزه بسیار بکر و دست نخورده‌ای است که آینده فوق العاده‌ای برای افرادی که صندوق‌های جسورانه تشکیل می‌دهند، رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل فرابورس ایران و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد، گفت: اکوسیستم بزرگی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ در کشور وجود دارد که مجموعه‌ای از جوانان نخبه و تحصیلکرده آنان را هدایت می‌کنند. این شرکت‌ها به شیوه سنتی و قدیمی و بر پایه دریافت وام از سیستم بانکی امکان تامین مالی ندارند و برای بزرگتر شدن نقش این شرکت‌ها در اقتصاد باید از ظرفیت‌های بازار سرمایه بهره برد.

وی اظهار کرد: از سال های پیش همواره جلسات متنوع و زیادی برگزار کردیم تا بتوانیم مکانیزم‌های متعدد تامین مالی از طریق بورس را بررسی و راه‌اندازی کنیم. در حال حاضر اما این نوآوری‌ها با سرعت زیادی در بستر بازار سرمایه در حال شکل‌گیری و توسعه است.

ستاری در ادامه به ورود صندوق‌های جسورانه در فرابورس اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه وارد فرابورس شده‌اند که از میان آنها بزرگترین صندوق جسورانه به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان آگهی می‌شود. سازمان بورس و اوراق بهادار خود پیش‌قدم در زمینه راه‌اندازی ابزارهای نوین تامین مالی برای حوزه نوآوری و دانش‌بنیان است و این مسئولیت ما را در معاونت علمی بیش از پیش افزایش می‌دهد. مردم باید حلاوت این نوآوری‌ها را در بورس بچشند.

وی تاکید کرد: هم اکنون استارت آپ هایی در حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه فعالند که گاه رشدی حدودا ۱۰ درصدی را به طور هفتگی تجربه می کنند؛ شایان ذکر است، این رشد در حوزه آی تی محسوس‌تر است.

منبع

https://tinyurl.com/fe8wc5u2

https://bit.ly/3wW7WqT

https://tinyurl.com/fe8wc5u2

دیدگاهتان را بنویسید