آیا هنگام خرید شیر آشپزخانه باید به ویژگی های کاربردی توجه کنم؟

آیا هنگام خرید شیر آشپزخانه باید به ویژگی های کاربردی توجه کنم؟
آره! جستجوی یک شیر آب آشپزخانه جدید بسیار سرگرم کننده است، اما برخی از ملاحظات کاربردی وجود دارد:

1. سبک نصب
معمولی ترین سبک های نصب شیرآلات آشپزخانه عبارتند از: پایه روی میز، سینک ظرفشویی و پایه دیواری.

2. قطعات داخلی
آیا آنها به صورت جداگانه قابل تعویض هستند؟ در این صورت، در صورت شکستن یک قسمت، نیازی به تعویض کل شیر آشپزخانه نخواهید داشت.

3. نوع شیر
شیرهای دیسکی سرامیکی جدیدترین فناوری شیرآلات هستند. دو دیسک سرامیکی جریان آب را کنترل می کنند و در صورت قفل شدن در کنار هم یک مهر و موم تشکیل می دهند. آنها گران ترین نوع شیر هستند، اما قابل اطمینان ترین. شیرهای دریچه فشاری ارزان ترین هستند، اما احتمال نشتی آن بیشتر است. شیرهای شیر توپی دارای یک توپ چرخان هستند که جریان آب را تنظیم می کند. شیرهای دریچه کارتریج از یک حلقه O لاستیکی برای کنترل جریان آب استفاده می کنند.

شیرهای آشپزخانه از چه موادی ساخته شده اند؟
به طور معمول شیرها با محصولاتی ساخته می شوند که از خوردگی جلوگیری می کنند. برنج و فولاد ضد زنگ رایج ترین هستند، اما مدل های ارزان تر نیز از آلیاژ روی ساخته می شوند. این روزها بعید است که روکش شیرها پوسته پوسته یا کدر شود و معمولاً در برنج، نیکل، اسپند، طلا در دسترس هستند. هر چند آسمان واقعاً حد است. پوشش‌های تیتانیوم و اپوکسی باعث ماندگاری طولانی‌تر پوشش می‌شوند.

 

محکم ترین جنس شیر آلات چیست؟
برنج بهترین ماده برای سرمایه گذاری است. در حالت ایده آل، هم بدنه و هم کنترل خرید شیر آب باید از جنس برنج باشد.

از نظر پرداخت، نیکل برس خورده بسیار مقاوم است. پوشش اضافی با موادی مانند تیتانیوم از خراشیدگی و مه گرفتگی جلوگیری می کند. کروم کمترین استحکام را دارد، اما کم هزینه ترین است.

تمیز نگه داشتن کدام شیر آب راحت تر است؟
برنج، نیکل و اسپند اثر انگشت و لکه ها را راحت تر پنهان می کنند. تمیز نگه داشتن کروم سخت ترین است.

انواع مختلفی از دستگیره شیر آشپزخانه وجود دارد. بهترین چیست؟
در حال حاضر 3 سبک مجزا از دستگیره های شیر آشپزخانه وجود دارد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. یکی برای شما مناسب خواهد بود.

یک شیر آب تک دسته امکان کنترل جریان و دما را در یک حرکت صاف فراهم می کند. در حالی که کنترل دما به اندازه یک شیر آب دو دسته دقیق نیست، اما آنها محبوب هستند زیرا بسیار مقرون به صرفه هستند.

یک شیر آب دو دسته با دستگیره های مجزا برای گرما و سرما، امکان کنترل دقیق دما را فراهم می کند. آنها سنتی ترین شیرها هستند، اما مدیریت دو دما به طور جداگانه می تواند یک اشکال باشد.

شیرآلات آشپزخانه هندزفری یک نوآوری نسبتاً جدید با تعدادی مزیت است. آنها بهم ریختگی را به حداقل می رساند. کودکان و افرادی که مشکلات حرکتی دارند می توانند بسیار راحت تر از شیرهای سنتی به آب دسترسی پیدا کنند. تنها عیب؟ کنترل دما همچنان با دست انجام می شود.

source

دیدگاهتان را بنویسید