انواع هود آشپزخانه

 

ناخودآگاه گرمای آشپزخانه، بوی دود و چربی و انواع غذا در سرتان می چرخد. اینجاست که نصب خرید هود آشپزخانه شما وارد عمل می شود.

از یک طرف تنوع مدل های موجود در بازار و از طرف دیگر قیمت هود شما را بیشتر سردرگم می کند. علاوه بر این می توانید به سراغ محصولات باکیفیت ایرانی بروید و یکی از مدل های جذاب خارجی را انتخاب کنید.

اما جدای از آن، قبل از خرید هود آشپزخانه، باید نکات مهمی را بدانید که به شما در تصمیم گیری نهایی و انتخاب بهترین گزینه کمک می کند. پس امروز بیا

انواع هود آشپزخانه

 

انواع مختلفی از خرید هود وجود دارد که می خواهید بخرید. به همین دلیل باید از قبل با مدل های مختلف آن آشنایی کامل داشته باشید. از نظر جنس فیزیکی، اکثر مدل های موجود در بازار از فلز و شیشه ساخته شده اند. هود فلزی یا شیشه ای نیز مانند اجاق گاز یا اجاق گاز مبله مزایا و معایب خود را دارد.

اما هودهای آشپزخانه را از نظر طراحی و عملکرد می توان به مدل های زیر تقسیم کرد:

. . . هود زیر کمد: رایج ترین نمونه ای که در گذشته در آشپزخانه ها دیده بودیم، هود زیر کمد بود. همانطور که از نامش پیداست این محصول در بالای اجاق گاز و زیر کمد نصب می شود. می تواند تمام فلز و تمام شیشه باشد.

. . . هود شومینه ای: یکی از جدیدترین مدل های موجود در بازار مدل شومینه دیواری است و خروجی آن خاموش می شود. البته در نظر داشته باشید که کابینت بالای گاز مانع از نصب این مدل می شود یا باید از ابتدا فکری به حال آن کرد و یا اینکه کابینت را به طور کلی درآورید.

. . . آیلند هود: این روزها مدل های طراحی جزیره ای در خانه های جدید و مدرن بسیار مد شده اند. به همین دلیل بشقاب در یک جزیره قرار می گیرد و بنابراین باید از هود جزیره ای نیز استفاده کنید.

. . . هود کشویی: مدل هود جدیدی وجود دارد که برای طراحی جزیره ای بسیار استفاده می شود. اگر نمی توانید از هود و داکت جزیره ای روی اجاق گاز استفاده کنید، می توان از این مدل اسلاید دود افقی استفاده کرد. وقتی با آن تعاملی نداشته باشید به جای خود باز می گردد.

. . . هود مخفی: اگر بیشتر به طراحی و زندگی مینیمال علاقه دارید، می توانید از هود مخفی که در کمد بالای اجاق گاز تعبیه شده و دیگر به چشم نمی آید استفاده کنید.

هود انرژی را جذب می کند

یکی از مهم ترین انتخاب ها برای شما این است که بدانید هود شما چقدر قدرت جذب دارد و آیا می تواند شما را تسکین دهد یا بوی دود و غذا همچنان خانه شما را پر می کند.

واحد اندازه گیری انرژی هود فوت مکعبی است که به صورت CFM بیان می شود.

برای راحتی کار و از طرفی اگر فکر می کنید باید دود بپزید، بهتر است سراغ مدل هایی با ظرفیت 350 متر مکعب بروید. نیازی به گفتن نیست که هر چه قدرت بیشتر باشد، دستگاه قدرتمندتر است.

دیدگاهتان را بنویسید